Travis Scott, jedna z najväčších postáv súčasného hudobného priemyslu, mal zavítať na Slovensko už v roku 2025. Fanúšikovia sa tešili na jedinečnú šou, no správy o odklade podujatia na rok 2026 a s tým súvisiace technické problémy s predajom vstupeniek vyvolali množstvo otázok. Viaceré médiá priniesli články, ktoré spochybňovali transparentnosť a dôveryhodnosť organizátorov, pričom na sociálnych sieťach sa šírili domnienky o možnom podvode. Organizátor Marek Fischer sa rozhodol verejne reagovať na tieto pochybnosti a v rozhovore pre náš portál otvorene vysvetľuje okolnosti tohto podujatia.
Obsah článku
Na základe otázok, ktoré vyvstali z článkov a reakcií verejnosti, sme sa opýtali na priebeh rokovaní s manažmentom Travisa Scotta, na prekážky, ktoré sprevádzali prípravy, a na ďalšie kroky, ktoré organizátori plánujú podniknúť na zabezpečenie úspešného priebehu koncertu v novom termíne. Fischer v rozhovore otvorene hovorí o komplikovanom procese komunikácie s medzinárodným tímom, finančných výzvach a problémoch s predajom vstupeniek, a tiež o dôvodoch, prečo sa rozhodol predať lístky cez vlastnú platformu namiesto tradičných overených predajcov. Pre fanúšikov má aj jasný odkaz, ktorý verí, že im prinavráti dôveru v tento očakávaný hudobný zážitok.
Ako dlho trvala komunikácia s manažmentom Travisa Scotta pri dohadovaní koncertu? Aké boli hlavné výzvy počas rokovaní a ako ste ich prekonali?
Komunikácia trvala približne pol roka. Začali sme e-mailovou komunikáciou a následne prešli na telefonické dohadovanie, kde sme riešili najmä finančné záležitosti, čo bolo najťažšie. Travis Scott nemá v roku 2025 naplánované turné, preto sme ho chceli získať na individuálne vystúpenie. Získať kontakty na správnych ľudí však nie je jednoduché. Hlavnými výzvami boli financie a zabezpečenie dostatočného priestoru pre tak veľký koncert.
Aké sú odhadované náklady na zorganizovanie koncertu takéhoto rozsahu? Môžete poskytnúť približný rozpočet a uviesť hlavné položky, ktoré ho tvoria?
Samotný honorár účinkujúceho sa pohybuje okolo 4-5 miliónov dolárov, plus náklady na letenky a hotel. Letiskové služby stoja približne 70 tisíc eur, kompletné vybavenie pódia stojí okolo 300-500 tisíc eur. Potrebujeme tiež 300 pracovníkov na zabezpečenie ochrany a technické vybavenie, ako čítačky a skenery. Momentálne nedokážem presne odhadnúť celkové náklady na tieto služby.
Kedy ste začali s prípravami na toto podujatie? Bola to dlhodobá príprava, alebo sa rozhodnutie o koncerte realizovalo spontánne?
Prípravy a hodnotenie začali pred približne rokom. Chceli sme začať niečím výnimočným, pretože sa zameriavame na organizáciu veľkých koncertov a prinášanie umelcov, ktorých ešte nikto na Slovensko nedostal. Sústreďujeme sa na organizovanie veľkých podujatí, aby sme priniesli nové hudobné zážitky.
Ako reagujete na obvinenia o možnom podvode v súvislosti s týmto podujatím? Čo by ste odkázali ľuďom, ktorí o pravosti koncertu pochybujú?
Tieto obvinenia nás trochu prekvapili. Najlepšou obranou by bol útok, no rozhodol som sa reagovať pokojne. Je ľahké niekoho obviniť bez dôkazov na základe pocitov a emócií. Médiá nás očierňovali a spochybňovali, dokonca kritizovali našu webstránku za gramatické chyby. Náš web pripravuje skúsený človek a na jeho zlepšení pracujeme dlhodobo. Ľuďom, ktorí pochybujú, by som odkázal, že pochybnosti sú bežné a každý má právo rozhodnúť sa, či nám dôveruje alebo nie.
Prečo bol predaj vstupeniek dočasne pozastavený a kedy bude opäť spustený? Môžete objasniť dôvody pozastavenia predaja a kedy predpokladáte jeho obnovenie?
Predaj vstupeniek bol pozastavený, pretože po dvoch hodinách, keď sme predali vstupenky za cca 300 000 eur, nám VÚB banka zablokovala platobný terminál. Predaj bol preto dočasne pozastavený, no aktuálne pracujeme na technických záležitostiach, aby sme mohli predaj opäť spustiť v rámci platnej legislatívy.
Ako je možné, že na stránke predaja sa objavilo logo VÚB Banky bez ich súhlasu? Akým spôsobom sa toto logo dostalo na stránku a prečo?
Logo VÚB Banky som na stránke umiestnil, keďže sme mali od banky schválenú implementáciu platieb. Neuvedomil som si, že to spôsobí problém, no okamžite som logo odstránil, keď nás banka kontaktovala.
Prečo ste sa rozhodli predávať vstupenky prostredníctvom vlastnej platformy a nevyužili ste overených predajcov? Čo vás viedlo k tejto voľbe a ako ste zabezpečili dôveryhodnosť predaja pre verejnosť?
Rozhodol som sa pre vlastnú platformu, keďže predaj prostredníctvom externých portálov by pre nás znamenal náklady okolo 600 000 eur len za provízie. Pri zdravom podnikateľskom rozume sme si za 10 000 eur vybudovali vlastnú platformu, čo nám umožňuje ušetriť a investovať peniaze do iných častí podujatia. Sme firma registrovaná na Slovensku, máme slovenský účet a platíme dane na Slovensku, takže dôveryhodnosť získavame transparentným prístupom.
Prečo bola webová stránka predaja vstupeniek nefunkčná a aké kroky ste podnikli na nápravu? Čo spôsobilo technické problémy a ako plánujete zabezpečiť, aby sa neopakovali?
Problém so stránkou vznikol z dôvodu zablokovania platobného terminálu bankou, čo som už spomenul vyššie. Pracujeme na tom, aby sme technické problémy vyriešili a zabezpečili hladký priebeh predaja lístkov aj v budúcnosti.
Prečo bol koncert preložený až na rok 2026? Aké faktory viedli k tomuto rozhodnutiu a ako to ovplyvní už zakúpené vstupenky?
Koncert sme preložili z praktických dôvodov, keďže sme v tejto brandži nováčikovia a niektoré procesy sa ukázali byť časovo náročnejšie, než sme predpokladali. Zákazníkom sme už vrátili peniaze za zakúpené vstupenky a nový termín poskytuje dostatok času na dôkladnú prípravu.
Čo by ste odkázali fanúšikom Travisa Scotta na Slovensku? Čo by ste povedali všetkým, ktorí sa tešia na koncert a veria, že sa bude konať?
Slovensko čaká nová platforma, ktorá nebude len predávať lístky, ale aj aktívne realizovať koncerty svetoznámych kapiel. Nový termín koncertu bude čoskoro zverejnený, spolu s ďalšími prekvapeniami v podobe svetových interpretov a kapiel.
Rozhovor s organizátorom Marekom Fischerom prebiehal cez e-mailovú komunikáciu zo dňa 7.11.2024. Rozhovor bol štylisticky upravený a zverejnený po súhlase organizátora koncertu.