Nielen samotné produkty, ale aj premyslene navrhnutý interiér predajne zohráva kľúčovú úlohu pri ovplyvňovaní nákupného správania zákazníkov. Príjemná atmosféra môže podnietiť ich záujem a predĺžiť pobyt v predajni. Čím dlhšie sa zákazník v priestore zdrží, tým vyššia je pravdepodobnosť, že objaví a nakúpi ďalšie produkty.
Výklad, ktorý pozýva dnu
Váš výklad je to, čo vytvára prvý dojem, preto by ste mu mali venovať maximálnu pozornosť. Musí upútať pozornosť, vyvolať zvedavosť a hlavne predstaviť produkty v tom najlepšom svetle. Aby nestratil na atraktivite a nezovšednel, mali by ste ho každé dva týždne obmieňať. Tematiku prispôsobte sezóne alebo sviatkom (napríklad Valentín a iné).
Nábytok prispôsobený charakteru produktov
Nábytok v predajni by mal odrážať charakter vašich produktov a posilňovať celkovú identitu značky. Štýl a materiál nábytku by mal korešpondovať s typom tovaru, ktorý ponúkate, napríklad pre luxusné produkty (parfumy či šperky) sa hodia elegantné vitríny z masívneho dreva alebo skla. Navyše by mal umožňovať prehľadnú prezentáciu, jednoduchý prístup a plynulý pohyb zákazníkov po predajni.
Horúca vs. studená zóna
Predajňu môžeme vo všeobecnosti rozdeliť na horúcu a studenú zónu.
Horúca zóna –predstavuje časti predajne s vysokou návštevnosťou, kde sa zákazníci prirodzene pohybujú, napr. vstupné priestory a hlavné uličky. Sem by ste mali umiestňovať produkty s vysokou maržou alebo akciové ponuky, ktoré chcete zviditeľniť.
Studená zóna – odkazuje na menej frekventované časti obchodu, mimo hlavného toku zákazníkov. Aby ste ich prinútili do tejto časti prísť, umiestnite sem produkty, ktoré často nakupujú, napríklad základné potraviny do zadnej časti obchodu.
Osvetlenie predajne
Pri zariaďovaní predajne musíte myslieť aj na osvetlenie, ktoré je kľúčové pre prezentáciu vašich produktov – správne nasvietenie môže upriamiť pozornosť na konkrétne produkty a zvýšiť pravdepodobnosť ich kúpy. Teplé osvetlenie pôsobí útulným dojmom, je vhodné najmä pre butiky alebo luxusné obchody, studené svetlo zase vytvára moderný a čistý dojem, vhodné je napríklad pre lekárne.
Zdroj foto: THINK b / Adobestock.com